Krótka droga hamowania oraz minimalne opory toczenia, to podstawowe cechy, jakimi powinna wyróżniać się dobra opona. Współcześni kierowcy oczekują jednak o wiele więcej. Dlatego specjaliści Continental stale pracują nad oponami, pozwalającymi na ograniczenie zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla podczas codziennej jazdy. Celem Continental jest stworzenie opony jeszcze bardziej ekologicznej, a jednocześnie bardziej wytrzymałej.
Ekologiczny tuning opony
„W poszukiwaniu idealnej opony…” – to hasło, które przyświeca ekspertom Continental, prowadzącym zaawansowane prace badawczo-rozwojowe nad technologią pozyskania kauczuku do produkcji opon z korzeni mniszka lekarskiego. Kauczuk naturalny stanowi nawet do 1/3 opony samochodowej, ma zatem istotny wpływ na jej jakość. Tradycyjnie jest pozyskiwany z kauczukowca dostępnego wyłącznie w tzw. „pasie kauczukowym” wokół równika, a jego uprawa i transport są kosztowne i niezwykle czasochłonne. Dlatego inżynierowie Continental opracowali alternatywną technologię pozyskiwania wysokiej jakości kauczuku z mniszka. Mniszek lekarski ma wiele zalet – może być uprawiany praktycznie wszędzie, co ogranicza koszty transportu i związaną z nim emisję spalin. Kauczuk uzyskany z mniszka ma takie same właściwości, co ten pozyskany w sposób tradycyjny z kauczukowca, można otrzymać go za to o wiele szybciej i w sposób bardziej przyjazny dla środowiska.
Opony do samochodów hybrydowych i elektrycznych
Całkowicie odrębną kategorię w ramach opon przyszłości stanowią opony Continental do aut hybrydowych i elektrycznych. Conti.eContact przeznaczone do samochodów elektrycznych posiadają wyjątkowo wysoką i wąską konstrukcję. W porównaniu do standardowych opon, Conti.eContact charakteryzują się nawet o 30 procent mniejszymi oporami toczenia. To właśnie tego rodzaju osiągi przekonały Renault do wyboru Continental jako dostawcy oryginalnych części do zwrotnego auta miejskiego o nazwie Twizzy. Jeśli chodzi o samochody hybrydowe, udoskonalona wersja opony eContact, w której zastosowano całkowicie nowe materiały, stała się pierwszą letnią oponą Continental z notą A na unijnej etykiecie opony, zarówno dla kryterium przyczepności na mokrej nawierzchni, jak i dla kryterium oporów toczenia (ocena A/A).
Zielona polityka firmy
W laboratoriach chemicznych i fizycznych firmy Continental każdego roku wytwarza się i bada tysiące próbek materiałów z wykorzystaniem skomplikowanych procedur. Wszystko po to, aby jeszcze bardziej efektywnie wytwarzać opony, odpowiadające potrzebom kierowców. Polityka firmy, opierająca się na poszanowaniu zasad zrównoważonego rozwoju oraz ochrony środowiska pozwoli Continental na wytwarzanie nowoczesnych opon, których poszukują kierowcy.
źródło: Continental, foto: Continental
Samochody elektryczne to rozwiązanie przyszłości, warto więc zawczasu dowiedzieć się więcej o oponie Conti.eContact przeznaczonej specjalnie dla nich.