Serwis specjalny
Pingwin Zbyszek radzi

Zaskocz przyszłość

Powrót

Co się stanie jeśli każdy będzie miał samochód?

O rozwoju technologii napędu decydują dwa czynniki. Po pierwsze, aktywna ochrona klimatu, w tym w szczególności ograniczanie emisji CO2 i spalin. Po drugie, rosnąca potrzeba mobilności osobistej, która skutkuje licznymi wymogami dotyczącymi pojazdów i układów napędowych. Zgodnie z przewodnią koncepcją „Czystej energii”, Dział Układów Napędowych opracowuje innowacyjne rozwiązania zarówno dla silników spalinowych, jak i elektrycznych układów napędowych. Dzięki nim jazda samochodem staje się nie tylko bardziej przyjazna środowisku i tańsza, ale także bardziej komfortowa i przyjemna.

Jak zwiększyć wydajność konwencjonalnego silnika spalinowego?

Za 10 lat silniki benzynowe i wysokoprężne wciąż będą podstawowym źródłem napędu stosowanym w około 95% wszystkich nowych pojazdów. Ciągły rozwój i doskonalenie konwencjonalnego napędu są więc dla nas ważnymi zadaniami.

W silniku benzynowym popularność zyskuje ograniczający spalanie bezpośredni wtrysk paliwa, który jest coraz częściej łączony z turbodoładowaniem i mniejszą pojemnością skokową.

W silnikach diesla najważniejszymi czynnikami poprawiającymi wydajność są wyższe ciśnienie wtrysku i jeszcze efektywniejsze przygotowanie mieszanki powietrza z paliwem. Koncentrujemy się na wtryskiwaczach piezoelektrycznych i w kolejnych generacjach będziemy uzyskiwać jeszcze lepsze wyniki.

Te technologie są uzupełniane przez innowacje w dziedzinie oczyszczania spalin. Ponadto emisję pojazdu ograniczają nasze precyzyjne czujniki automatycznej skrzyni biegów, pompy paliwa dozujące odpowiednie jego ilości zależnie od aktualnych potrzeb oraz cała gama czujników i siłowników.

Jak możemy wprowadzić elektryfikację na drogi?

Pojazdy w pełni elektryczne są nadal produktami niszowymi. Tym ważniejsze jest więc, aby energię elektryczną, jako element systemu napędowego, wprowadzać do produkcji seryjnej. W dłuższej perspektywie elektryfikacja będzie niezbędnym czynnikiem przyczyniającym się do bardziej ekonomicznej jazdy przy niższej emisji spalin.

Continental dostrzega ogromny potencjał uniwersalnych silników hybrydowych i „elektryfikacji na zamówienie” dla rynku masowego. W związku z tym oferuje technologie, które producenci mogą wykorzystać do hybrydyzacji pojazdów z napięciem od 12 do 400 V przy przejrzystym stosunku jakości do ceny.

Continental koncentruje się m. in. na nowym systemie „48 Volt Eco Drive”, który uzupełnia konwencjonalną, 12-woltową instalację o 48-woltowy akumulator. Tego typu elektryfikacja zespołu przeniesienia napędu, wypełnia lukę pomiędzy tanimi hybrydami opartymi na obecnych 12-woltowych systemach start-stop oraz bardziej zaawansowanymi rozwiązaniami o wysokim napięciu. System „48 Volt Eco Drive” jest łatwy w instalacji oraz oferuje wiele funkcji i korzyści dla ekonomiki jazdy, które kiedyś były zarezerwowane dla częściowych hybryd pracujących na wyższym napięciu.

źródło: Continental, foto: Continental

Porada #10

W ośrodkach badawczych Continental trwają prace nad udoskonalaniem opon, przyczyniających się do ograniczenia zużycia paliwa – a tym samym – do obniżenia emisji zanieczyszczeń.

Czytaj więcej

  • Automatyczne prowadzenie pojazdu

  • Opona przyszłości

  • Jak rozpoznać oponę zimową?

  • Nowe rozwiązania dla przyszłej mobilności

Forum