Serwis specjalny
Mors Kuba radzi

Jak wybrać opony

Powrót

Nowa opona zimowa Continental

Continental WinterContact™ TS 850 P to najnowsza opona zimowa Continental przeznaczona do samochodów osobowych o bardzo wysokich osiągach oraz pojazdów typu SUV. Charakterystyczny, asymetryczny wzór bieżnika zapewnia bezpieczną i komfortową jazdę zarówno na suchych, jak i pokrytych śniegiem nawierzchniach. Opony będą w sprzedaży już tej jesieni!

Inżynierowie Continental, jednego z czołowych producentów opon na świecie, opracowali nową oponę Continental WinterContact™ TS 850 P przeznaczoną do jazdy w warunkach zimowych, dostępną na rynku jeszcze w tym sezonie. Dzięki nowemu, asymetrycznemu wzorowi bieżnika oraz zastosowanym rozwiązaniom technologicznym, opona gwarantuje lepsze parametry jeśli chodzi o prowadzenie na suchej i zaśnieżonej nawierzchni, doskonałą przyczepność oraz skraca drogę hamowania. Continental WinterContact™ TS 850 P jest efektem ponad 60 lat prac nad udoskonalaniem rozwiązań dla opon zimowych przez Continental. Nowa opona zastąpi ContiWinterContact™ TS 830 P i ContiCrossContact™ Winter.

„Dobrze wykorzystaliśmy czas jaki minął od ostatniej premiery opony zimowej Continental. Continental WinterContact™ TS 850 P to opona bez kompromisów. Zapewnia nie tylko lepszy poziom bezpieczeństwa, ale sprawia też, że jazda samochodem jest znacznie bardziej komfortowa, na każdej nawierzchni” – komentuje Andrzej Mazur, Menedżer marki Continental.

Lepsze prowadzenie na śniegu

Największy wpływ na bezpieczeństwo i przyjemność z jazdy po drogach pokrytych śniegiem, ma bark wewnętrzny opony. Dlatego też nowa opona zimowa Continental charakteryzuje się większymi kątami pochylenia i większym zagęszczeniem lameli w porównaniu do swojej poprzedniczki – ContiWinterContact™ TS 830 P.

Na powierzchni bieżnika Continental WinterContact™ TS 850 P znajduje się również większa liczba bloków, co przełożyło się na znaczące zwiększenie liczby krawędzi poprzecznych. Lamele w środkowej części bieżnika oraz na wewnętrznej części opony wypełniają się większą ilością śniegu, przez co zwiększa się tarcie i poprawia przyczepność.

Technologia w służbie bezpieczeństwa

W przypadku stosowania asymetrycznych wzorów bieżnika, za zapewnienie odpowiedniej przyczepności podczas hamowania odpowiada środkowa część powierzchni styku opony z nawierzchnią. Środkowa część bieżnika nowej zimowej opony Continental charakteryzuje się przerywaną strukturą zapobiegającą przechylaniu się bloków, przez co duże siły powstające przy hamowaniu na mokrej lub suchej nawierzchni mogą być skutecznie zniwelowane. Podczas szybkiego pokonywania zakrętów elastyczne bloki zwiększają powierzchnię styku opony z nawierzchnią, dlatego również w takich sytuacjach do wykorzystania pozostają znaczne rezerwy przyczepności. Bez względu na to czy nawierzchnia jest mokra, czy sucha, drogę hamowania udaje się skrócić nawet o pięć procent.

Lepsze wyniki na suchej nawierzchni

Komfort i bezpieczeństwo na suchych nawierzchniach zależą w dużym stopniu od sztywności bieżnika opony. Aby poprawić ten parametr, inżynierowie Continental rozwinęli konstrukcję barku zewnętrznego nowej Continental WinterContact™ TS 850 P. Lamele w blokach znajdujących się na zewnętrznej części opony są zaprojektowane w taki sposób, aby zwiększać sztywność bloków. Pozwala to zapewnić jeszcze większą precyzję ruchu opon podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Jednocześnie lamele i bloki znajdujące się na wewnętrznej stronie opony i w środkowej części bieżnika dodatkowo zwiększają przyczepność. Kolejnym rozwiązaniem zastosowanym przez konstruktorów jest krótsza ściana boczna opony dostosowująca się do działania sił poprzecznych.

Wersja dla SUV-ów — doskonałe osiągi nawet na szutrze

Opony Continental WinterContact™ TS 850 P SUV mają większe bloki, dzięki czemu podczas jazdy na szutrze nie zagarniają kamieni. Co więcej, konstrukcja korpusu jest przystosowana do masy cięższych samochodów SUV i skuteczniejszego przenoszenia większych sił pojawiających się podczas hamowania, pokonywania zakrętów, czy przyspieszania.

80 rozmiarów do 2016 roku

Opona Continental WinterContact™ TS 850 P i jej „większa siostra” – Continental WinterContact™ TS 850 P SUV, będą w nadchodzącym sezonie zimowym stopniowo zastępowały opony ContiWinterContact™ TS 830 P i ContiCrossContact™ Winter. Opony z bieżnikiem Continental WinterContact™ TS 850 P będą dostępne w 80 wersjach dostosowanych do felg o rozmiarach od 16 do 20 cali oraz w szerokościach od 205 do 275 milimetrów o indeksie prędkości aż 270 km/h.

Continental zmienia nazwy opon

Wraz z pojawieniem się na rynku opon Continental WinterContact™ TS 850 P następuje zmiana nazewnictwa letnich i zimowych opon samochodowych Continental. W przyszłości wszystkie nowe produkty będą pozbawione przedrostka „Conti”. Nowe nazwy są wprowadzane w ramach procesu ujednolicania nomenklatury produktów firmy.

źródło: Onet, foto: Continental

Porada #9

Polska zima potrafi być wyjątkowo kapryśna. Najlepszym rozwiązaniem są więc opony, które sprawdzają się dobrze zarówno na ośnieżonej, jak i suchej nawierzchni.

Czytaj więcej

  • Jak rozpoznać prawdziwą zimówkę?

  • Opony do różnych typów aut. Czym różnią się m...

  • Zimoaktywni.pl

  • Na którą oś założyć lepsze opony?

Forum